Under uppväxten på Gotland har jag sett Almedalsveckan växa år från år. När man inte trott att veckan kan bli större så har den nästa år blivit ännu större. I takt med att evenemanget växer uppstår det lite växtvärk, en stad för cirka 22.500 invånare mer än fördubblas för en vecka. När den befolkningsökningen inträffar så uppstår det lätt problem. Saker glöms hemma, man hinner inte göra ärenden, saker och ting kör helt enkelt ihop sig. Under våren 2014 fick jag idéen om att göra en insats för att bemöta underskottet mellan utbud och efterfrågan, genom att leverera produkter och tjänster besökarna i Visby är behov av under Almedalsveckan.

Efter att ha pitchat idéen under en föreläsning på en gymnasieskolan i Visby växte gänget till sju personer som nu tillsammans slagit sina kloka huvuden ihop och skapat Almedalsbutiken.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *